Digital Markedsføring

Digital Markedsføring handler om å gjøre seg synlig på nett, slik at de rette kundene finner deg. Dette gjøres via Google AdWords, SEO(Search Engine Optimization), og å gjøre seg lagt merke til på sosiale media som Facebook og Instagram. JEIT hjelper deg å komme i gang med dette, slik at du kan fokusere på viktigere ting i din bedrift.

JEIT SEO-Pakke

1 – Identifisering av keywords i Google AdWords som gir de beste kundene.
2 – SEO optimalisering av webside for høyere søkemotorrangering.
3 – Designoppgradering av webside for bedre brukeropplevelse, som igjen gir bedre SEO.
4 – Andre potensielle SEO forbedringer som f.eks. blogg.
5 – Undersøkelse av hvilke Sosiale Media som passer din bedrift, og hvilken strategi som burde følges.

Priser fra 6699,-

Høre mer om vår SEO-pakke?

Fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt for en uforpliktende samtale.

Hva er Google AdWords, SEO, og Sosiale Media?

Google AdWords

Google AdWords er betalte reklameplasseringer som dukker opp på toppen av Google sitt søk, når noen søker etter et ord eller en setning. Som AdWords kunde kan du selv velge hvilke ord og setninger som skal brukes for din reklameplassering. Du betaler kun når noen klikker på din annonse, og går til din side.

Keywords – Valg av keywords er et møysommelig arbeid, men her betaler det seg å bruke god tid for å finne de beste keywords til akkurat din bedrift. Fokuset er å finne keywords som er nærmest mulig et salg. Et klikk på en annonse som gir et salg, refereres til som en konvertering. Setningen «Adidas sko billig» vil ofte gi en høyere konverteringsrate enn ordet «sko».

Bildet viser en betalt AdWords plassering.
En betalt AdWords plassering for søkefrasen «skosalg».

Organisk Søk – SEO

Organisk søk er når noen googler et keyword, og din side havner blant resultatene. Dette er gratis trafikk i motsetning til AdWords, og høyere plassering gir mer trafikk. Plassering 1 gir 32,5% av all trafikk, 2. gir 17,6%, og 3. gir 11,4%.

Det er ingen snarveier som gjør at du automatisk havner på førsteplass, men veien dit starter med det som kalles for SEO – Search Engine Optimization. SEO er å gjøre din webside best mulig i søkemotorene sine øyne, og å skape en best mulig opplevelse for de som besøker den.

Et bilde som viser en organisk søkeplassering SEO
Plassering nummer 1 på google etter søkefrasen «skosalg».

Sosiale Media

Reklamering på Sosiale Media skiller seg ut fra tradisjonell reklamering ved at du interaktivt kan kommunisere med dine kunder, og de kan igjen dele reklamen videre til sine følgere.  Nytteverdi, og kvalitet er to viktige faktorer i reklame på sosiale media for å vekke interesse hos dine følgere. Kommentarer, likes, og delinger fører til økt reklame for din bedrift.

Det er ikke nødvendig å være aktiv på alle sosiale media, og det lønner seg å undersøke på forhånd akkurat hvilken platform som passer best for din bransje. De forskjellige platformene har alle sine egne fordeler og ulemper, og dette er listet i oversikten under.

Facebook logo

Facebook

Facebook er den største platformen med sine 1.71 milliarder brukere. Du lager en facebook page for din bedrift, og du kan her dele oppdateringer og bilder som på en vanlig profil. Du kan her kommunisere direkte med dine kunder via kommentarer, eller chat. Skap bra innhold for å få flest følgere, og hør på tilbakemelding fra dine følgere. Muligheten for betalt reklame finnes også her, og du kan veldig enkelt nå ut til akkurat din kundegruppe basert på lokalisjon, alder, og flere andre faktorer.  En anbefalt platform for alle å reklamere på.

Instagram Logo av instagram

Instagram er en bildedelings plattform, og har over 500 millioner brukere. Den er enkel å komme i gang med, og også her lager du en egen page for ditt selskap. Via denne siden deler du bilder, og er spesielt egnet for de som selger produkter hvor det kreative spiller inn. Gode bilder er viktig for å skille seg ut i fra mengden, og hør på tilbakemeldingene som kommer fra dine følgere. Også her finnes muligheten for betalte plasseringer i form av bilder som dukker opp i feeden til andre.

The twitter logoTwitter

Twitter er en mikroblogg, hvor hvert innlegg er begrenset til 140 tegn og 4 bilder/videoer. Platformen har 320 millioner aktive brukere, og skiller seg ut ved at du kan tweete til andre brukere mye enklere enn de andre sosiale platformene. Dette åpner opp for at du kan kommunisere enkelt med andre brukere, og lettere nå dine kunder. Twitter kan være noe vanskeligere å komme seg i gang med enn Instagram og Facebook, men er absolutt en verdifull platform.

Pinterest Logoen til Pinterest.com

Pinterest er i likhet med Instagram en visuell platform, men med muligheten til å lage forskjellige fotoalbum som vises. Det er 70 millioner aktive brukere, hvor 80% av alle brukerene er kvinner. Hovedfokuset ligger på design, mote, DIY prosjekter, og kreative ideer. Denne platformen er spesielt egnet for de som bruker mye bilder, og kan gi en viss indikasjon på hva som er de mest populære produktene som din bedrift tilbyr. Det kan også her være noe vanskeligere å komme i gang, men til gjengjeld så får du mye tilbake senere.

Logo til linkedin.com LinkedIn

Linkedin er en sosial media platform med fokus på business og ansettelser. Den har 106 millioner aktive brukere, og bedrifter kan via linkedin opprette profesjonelle samarbeid med andre på dette nettverket. Oppdateringer skal være business relaterte. Denne platformen passer ikke for alle, men det å bygge opp sin bedrift for å opprettholde et profesjonelt image til omverden anbefales sterkt.

Google + Logo for google

Google + er et sosialt nettsted hvor du som enkeltperson eller firma lett kan gjøre deg lagt merke til. Når du poster innlegg eller bloggposter, så blir dette registrert i Google sine systemer med en gang. Dette fører til økt SEO i de fleste tilfeller, og er en anbefalt platform for alle.